Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic

Romania public TV and Moldova politicians fight the ban against TVR

de     HotNews.ro
Vineri, 28 septembrie 2007, 0:00


After the Moldova Audio-Video Coordination Council (CCA) decided to suspend the broadcast of the Romanian public TV station (TVR1), several voices were heard abut the illegality of this decision.
In a protest note sent to the CCA, TVR shows that it has a broadcast license valid until 2011.

" TVR and the Romania government made all the necessary steps in order to continue the broadcast. At the time of the decision, SRTv (the TVR managing company) was up to date with all its financial obligations and it still owned the no. 014557 license, valid from 2006 through 2011", TVR officials informed.

On June 4, Finance Minister Varujan Vosganian, sent a note to the Moldovan Information Development Ministry, demanding the pay of all TVR debts towards the Moldovan state out of the 9 million euros debt Moldova had towards Romania.

Tele FM International, the TV station that will replace TVR on its frequency, will re-broadcast some 70% of the TVR programs and will fill the schedule with its own productions.

According to the AP Flux news agency, the CCA decision stirred discontent among politicians in Kishinev.

Vlad Cubreacov, president of the Popular Christian-Democrat Party said that "the CCA decision is a proof of the artificial building of tensions between Romania and Moldova".
























34 vizualizari


ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi